Handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser (også kaldet salgs- og leveringsbetingelser) finder anvendelse på køb af varer på www.skechers.dk (herefter Skechers.dk)
Skechers.dk ejes af:
Sports Connection ApS
CVR-nr. 18133881
Kvaglundvej 89
6705 Esbjerg Ø
Kontaktinformation (e-mail og telefon): Kundeservice
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via Skechers.dk
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, JCB, MobilePay, Google Pay og Apple Pay.
Offentlige virksomheder har mulighed for at betale med EAN-betaling.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Levering
Se information om levering her
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse nedenfor.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
I forbindelse med Jul er der typisk en længere fortrydelsesfrist. Se mere under returnering af varer.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til kundeservice@skechers.dk eller til Sports Connection ApS, Kvaglundvej 89, 6705 Esbjerg Ø.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Har du valgt levering til Pakkeshop/Pakkeboks og undlader du at hente din pakke, vil pakken blive returneret til os efter 5 hverdage fra den dato pakken blev leveret til Pakkeshop/Pakkeboks. Denne returnering af varerne betragter vi som din udøvelse af retten til at fortryde købet. Du vil stadig blive opkrævet 29 kr. for returfragten. Hvis du er medlem af vores medlemsklub, Skechers Plus, vil du ikke blive opkrævet returfragten.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Som Skechers Plus medlem får du gratis returfragt.
Er du ikke Skechers Plus medlem skal du selv betale for returnering af varen. Vi medsender altid en forudbetalt returlabel, som du kan gøre brug af. Returfragten koster kun 29 kr. for forsendelser i Danmark. Når du gør brug af vores returlabel, er din forsendelse forsikret og den kan spores.
Varen kan ikke returneres til en butik: Varer der er købt på Skechers.dk kan ikke returneres i butikker. Du bedes i stedet lægge en ny ordre og returnere den uønskede vare. Du skal blot registrere din retur og anvende den medsendte returlabel. Returforsendelsen koster 29kr. Som Skechers Plus medlem er retur gratis.
Varen kan ikke byttes i en butik: Varer der er købt på Skechers.dk kan ikke ombyttes i butikker. Du bedes i stedet lægge en ny ordre og returnere den uønskede vare. Du skal blot registrere din retur og anvende den medsendte returlabel. Returforsendelsen koster 29kr. Som Skechers Plus medlem er retur gratis.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til Kundeservice
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@skechers.dk
Seneste ændringer i handelsbetingelser er foretaget mandag den 17 februar 2025.